Auxiliar de Monitoreo y Ecvaluación
ORGANIZACIÓN INTERNACIONAL PARA LAS MIGRACIONES - OIM
Lima, Lima, Perú
hace 2 días
source : Bumeran

Context : En el contexto de la emergencia por la COVID19 y en el marco de la respuesta a las necesidades de los refugiados y migrantes de Venezuela, la OIM, a través de la Unidad de Operaciones de CBI / AVRR, implementa la asistencia humanitaria a través de intervenciones basadas en efectivo (CBI) enfocadas a proveer servicios esenciales a los migrantes y refugiados afectados.

Bajo la supervisión general del Jefe de Misión y el Coordinador de Programas del área de Gestión Migratoria y Emergencias (AGMyE), y la supervisión directa de la Coordinadora de CBI, el Auxiliar de Monitoreo y Evaluación, será responsable de las siguientes tareas : Core Functions / Responsibilities : 1.

Apoyar al proceso de gestión de la información sobre la asistencia de CBI proporcionada a los refugiados y migrantes vulnerables por la OIM Perú.

2. Apoyar en el seguimiento de indicadores, metas y objetivos logrados de los proyectos de CBI de la Unidad de Operaciones.

3. Contribuir a la recopilación, análisis y elaboración de información, así como generar bases de datos sobre las asistencias de CBI.

4. Apoyar en la coordinación con las oficinas de terreno para el monitoreo y cumplimiento de las metas de los proyectos de la Unidad.

5. Colaborar en la generación de información en el marco de la respuesta humanitaria a la migración venezolana y el estado de emergencia por COVID19.

6. Redactar correspondencia, informes, notas informativas, gráficos, tablas estadísticas, presentaciones y otras formas de documentación.

7. Contribuir con la generación y mejora de herramientas de identificación y monitoreo de beneficiarios. 8. Otras tareas que le sean asignadas por el jefe de misión y / o supervisor directo.

Required Qualifications and Experience Education · Bachiller en Ciencias Sociales, Economía, Estadística, Ingeniería Industrial o afines, de una institución académica acreditada.

  • Estudios o cursos en Excel . Experience · Mínimo 1 año de experiencia en monitoreo de proyectos sociales, gestión de bases de datos y / o generación de reportes.
  • Se valorará experiencia laboral en proyectos de respuesta humanitaria y emergencias, así como la experiencia de trabajo en la ONU o en otras organizaciones internacionales de desarrollo.
  • Skills · Habilidades informáticas sólidas, que incluyen el manejo de aplicaciones de MS Office (Powerbi, Excel, Word, etc.

    Deseable conocimiento de aplicaciones para la recolección de datos como Kobo Collect, Microsoft Forms, entre otras; y aplicaciones para la visualización de datos como Power BI, Tableau entre otras.

  • Motivación por iniciativa propia y capacidad de trabajar con plazos ajustados. · Conocimientos sobre la acción humanitaria, flujos mixtos, migración y desplazamiento.
  • Capacidad para trabajar y adaptarse profesionalmente y con eficacia en un entorno difícil, capacidad para trabajar eficazmente en un equipo multicultural de personal nacional e internacional Languages Español fluido.
  • oral y escrito) Ingles Intermedio (oral y escrito) Required Competencies Values · Inclusion and respect for diversity : respects and promotes individual and cultural differences;
  • encourages diversity and inclusion wherever possible. - Shows respect and sensitivity towards gender, culture, ethnicity, religion, sexual orientation, political conviction and other differences.

  • Encourages the inclusion of all team members and stakeholders while demonstrating the ability to work constructively with people with different backgrounds and orientations.
  • Promotes the benefits of diversity; values diverse points of view and demonstrate this in daily work and decision making.
  • Challenges prejudice, biases and intolerance in the workplace. · Integrity and transparency : maintains high ethical standards and acts in a manner consistent with organizational principles / rules and standards of conduct.
  • Upholds and promotes the Standards of Conduct and Unified Staff Regulations and Rules. - Delivers on commitments; manages the organization’s resources reliably and sustainably.
  • Embraces and encourages transparency, balancing this with the need for discretion and confidentiality as appropriate. - Maintains impartiality and takes prompt action in cases of unprofessional or unethical behaviour.
  • Does not abuse one’s position and acts without consideration of personal gain. Is motivated by professional rather than personal concerns.
  • Professionalism : demonstrates ability to work in a composed, competent and committed manner and exercises careful judgment in meeting day-to-day challenges.
  • Demonstrates professional competence and mastery of subject matter and willingness to improve knowledge and skills. - Seeks to raise professional standards in self and others through daily work and activities.
  • Adapts quickly to change and is decisive and versatile in face of uncertainty. - Shows self-control and persistence when faced with difficult problems,and remains calm in stressful situations.
  • Is conscientious and efficient in meeting commitments, observing deadlines and achieving results. Core Competencies behavioural indicators level 1 · Teamwork : develops and promotes effective collaboration within and across units to achieve shared goals and optimize results.
  • Establishes strong relationships with colleagues and partners; relates well to people at all levels. - Is fully aware of the team purpose, respects and understands individual and collective responsibilities.
  • Willingly puts in extra effort without being asked and adopts a "hands-on" approach whenever necessary to achieve team objectives.
  • Coordinates own work with that of the team to meet agreed priorities and deadlines. · Delivering results : produces and delivers quality results in a service-oriented and timely manner;
  • is action oriented and committed to achieving agreed outcomes. - Produces quality results and provides quality services to clients.

  • Meets goals and timelines for delivery of products or services. - Manages time and resources efficiently, monitoring progress and making adjustments as necessary.
  • Shows understanding of own role and responsibilities in relation to expected results. · Managing and sharing knowledge : continuously seeks to learn, share knowledge and innovate.
  • Keeps abreast of new developments in own field of competence and creates opportunities for knowledge management initiatives.
  • Shares knowledge and learning willingly, and proactively seeks to learn from the experiences of others. - Puts new learning into practice and draws on diverse sources of ideas and inspiration.
  • Contributes to the identification of improvements to work processes and assists in implementing them. · Accountability : takes ownership for achieving the Organization’s priorities and assumes responsibility for own action and delegated work.
  • Accepts personal responsibility for quality and timeliness of work. - Takes ownership of all responsibilities within own role and honours commitments to others and to the Organization.
  • Operates in compliance with organizational regulations and rules. - Accepts and gives constructive criticism; acknowledges and corrects mistakes and apply lessons learned for improvement.
  • Communication : encourages and contributes to clear and open communication; explains complex matters in an informative, inspiring and motivational way.
  • Presents information using language and sequence of ideas that is easy for recipients to understand. - Adapts communication to the recipient’s needs, asks questions to clarify, and exhibits interest in having two-way communication.
  • Encourages others to share their views, using active listening to demonstrate openness and to build understanding of different perspectives.
  • Listens carefully and genuinely to the views and positions of others; acts on received information. Other
  • Solo se considerarán aplicaciones que cumplan con el perfil solicitado.
  • No se considerarán aquellas aplicaciones recibidas en fecha posterior a la clausura de la convocatoria o que no se especifiquen el código de referencia.
  • Esta convocatoria está abierta únicamente a ciudadanos nacionales o extranjeros legalmente autorizados para trabajar en el país.
  • Cualquier oferta laboral en relación con este aviso especial de vacante está sujeta a la disponibilidad de fondos del proyecto.
  • La contratación de esta candidatura está sujeta a la validación de referencias, aprobación médica. Se debe contar con el certificado de vacunación COVID completo y / o programación de la segunda y / o tercera dosis, así como a la verificación de residencia, visa y autorizaciones por el Gobierno local, en caso de ser aplicable.
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