Customer Support Technician
Immersive Technologies
Lima, Peru
hace 2 días

Immersive Technologies is the global leader in mining simulation and has been for 28 years. In the Latin America Region (Headquartered in Santiago-Chile) we are the dominant and most trusted supplier of simulation to major mining companies.

Globally we now have customers in 40 countries and are proud that our solutions are being used by customers to drive measurable business improvement results.

We have never been more relevant than today!

We are a technology based company which requires the highest quality customer support team to ensure that we continue to meet our promises and exceed the expectations of our customers. We

have an exciting opportunity based in our Chilean office which requires the services of a person experienced in hands on technical support and account management experience from an IT or electronics background.

Responsible for installation, service, training and repair of simulators located in South America, you will have :

  • Qualifications in Electronics Engineering and / or Information Technology
  • 1-2 years relevant experience
  • English skills, Portuguese is a plus
  • Experience in Hardware and Software application & installation
  • Familiarity with Microsoft Products
  • Essential Skills to succeed in this role

  • Excellent interpersonal skills,
  • Communication abilities
  • Electrical and mechanical knowledge
  • These skills will enhance our customer's utilization of their Simulators in a manner that results in constantly improving satisfaction and loyalty.

    About You

  • Must be capable of working with minimal supervision and be a strong self-starter.
  • This role requires the flexibility to undertake extensive travel to customer sites domestically and internationally. This would suit an individual who is able to develop and maintain effective customer relationships internally and externally and acknowledges and believes in the need for 24 / 7 customer service.
  • Mandatory that you live in Lima-Perú.
  • What we offer :

  • Flexible working hours
  • Opportunities for career development
  • Mobile phone & laptop
  • All required Tools and PPE
  • Training provided to improve skills
  • Immersive Technologies es ha sido durante 28 años el líder mundial en simulación en la gran minería. En América Latina (sede en Santiago de Chile), somos el proveedor de simulación más dominante y confiable para las principales compañías mineras.

    A nivel mundial, tenemos clientes en más de 40 países y estamos orgullosos de que nuestras soluciones estén siendo utilizadas por nuestros clientes para impulsar resultados medibles de mejora.

    Nunca hemos sido más relevantes que hoy!

    Somos una empresa de base tecnológica que requiere el equipo de atención al cliente del más alto nivel para garantizar que continuemos cumpliendo nuestras promesas y superemos las expectativas de nuestros clientes.

    Tenemos una importante oportunidad laboral en nuestra oficina de Latinoamérica que requiere los servicios de un profesional con experiencia en soporte técnico, informática o electrónica y que además pueda gestionar las cuentas nuestros clientes.

    Será responsable de la instalación, puesta en marcha, capacitación y servicio de simuladores ubicados en Latinoamérica y el cual deberá tener :

  • Titulo en Ingeniería Electrónica y / o Tecnologías de la Información.
  • 1 - 2 años de experiencia
  • Manejo de Ingles intermedio y el portugués es una ventaja
  • Experiencia en Hardware y Software.
  • Familiarización con productos de Microsoft
  • Excelentes habilidades interpersonales, comunicación, conocimiento electricidad y mecánica serán esenciales para tener éxito en este rol.

    Estas habilidades mejorarán la utilización de nuestros Simuladores por parte de nuestros clientes de una manera que resulte en una mejora constante de la satisfacción y la lealtad.

    Deberá ser capaz de trabajar proactivamente, con auto gestión y supervisión mínima.

    Este rol requiere de flexibilidad para realizar viajes a los sitios de nuestros clientes a nivel nacional e internacional.

    El profesional debe ser capaz de desarrollar y mantener buenas relaciones interpersonales con nuestros clientes internos y externos, lo que implica la necesidad de entender que se requiere una disponibilidad para mantener un servicio al cliente las 24 horas del día y los 7 días de la semana.

    El profesional debe tener residencia en la ciudad de Lima-Perú.

    Ofrecemos :

  • Horario Flexible
  • Oportunidades para el desarrollo profesional
  • Teléfono móvil y computador portátil
  • Elementos de Protección Personal
  • Capacitación provista para mejorar habilidades.
  • Reportar esta oferta
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